Správnost tržní ceny a to, jak je s ní v průběhu nakládáno, určí celkové tempo prodeje i jeho výsledek. Je to opravdu PODSTATNÝ počáteční krok. Cenu je třeba nastavit adekvátně. Možná se to zdá nelogické, ale ať už cenu nastavíte příliš nízko, nebo příliš vysoko, v obou případech nakonec proděláte. Pokud totiž nastavíte cenu příliš vysoko, trh vám sám odpoví tím, že ani o prohlídky nebude zájem. Pokud takto vysokou cenu necháte ležet v inzerci 3 měsíce a déle, „hledači“ nemovitostí ji začnou ve svých očích ignorovat, přestože dojde ke slevě. Vaše šance na úspěšný prodej tak budou každým dnem více a více klesat. Nakonec přijde čas, kdy již budete peníze z prodeje potřebovat co nejrychleji a na prodej začnete spěchat. Ve finále tedy půjdete výrazně pod cenu, aby se prodej realizoval co nejrychleji.
Kupní cena se dá mírně navýšit, když přivedete na nemovitost velký počet zájemců. Jak tedy zvednout ze židle co největší počet zájemců a „dotlačit“ je na prohlídku? Nabídku musí vidět co nejvíce lidí. Toho docílíte 2 věcmi. Rozsáhlou propagací (viz níže), ale před tím ještě kvalitní přípravou na propagaci. Ta obnáší co nejkvalitnější fotografie (např. námi nabízené nemovitostí fotíme technikou v hodnotě přes 100.000,-, aby vyčnívaly v nabídce). Dále je potřeba vyzdvihnout veškeré klady pomocí videoprohlídky. Kvalitně zpracované video několikanásobně zvyšuje dosah potenciálních kupců, kteří vaši nemovitost v online světě uvidí.
Aby se nemovitost dala kvalitně nafotit, nestačí jen technika, ale je potřeba i příprava prostoru. Některé stačí zlehka poklidit, jinde je potřeba práce bytového designera.
Chcete-li si zároveň ušetřit čas při prohlídkách, doporučuji také zpracovat do nabídky 3D vizualizace prostoru a dispozice. Zájemci tak budou mít už při čtení inzerátu přehled o dispozici. Odpadnou vám tak zbytečné prohlídky s lidmi, kteří o takto uspořádanou dispozici nemají zájem. Také vám vizualizace prostoru pomohou s prodejem starších, „vybydlených nemovitostí“. Dodají totiž potenciálním zájemcům inspiraci a představu, jak krásně může prostor vypadat po rekonstrukci.
Povinné i nepovinné, leč potřebné dokumenty máte připraveny. Máte optimálně nastavenou cenu díky odbornému odhadu. Máte kvalitně zpracovanou prezentaci vaší úchvatné nemovitosti. Teď je potřeba to vše vzít a ukázat zhruba 10 000 relevantních lidí týdně.
Jak toho docílíte? Bohužel to není nic snadného. Online svět je dnes přeplnění a konkurenční prostor, i když prodáváte jízdní kolo, natož nemovitost.
O své místo na výsluní se musíte prát, aby si vás zájemci všimli. Výrazně vám v tom pomůžou kvalitní fotky a videoprohlídka, ale přesto to chce něco víc. Už zdaleka nestačí pověsit inzerát na pár realitních serverů, bazoš a váš profil n a Facebooku.
V Hestia Group například nabízíme nemovitosti svých klientů na cca 30 realitních serverech, pomocí placené a regionálně cílené propagace na Facebooku, prostřednictvím naší aktuální databáze několika tisíc poptávajících klientů z okolí. Dále na webech našich realitních makléřů a našem centrálním webu. Nezapomínáme ani na offline reklamní kanály. Nabídku nemovitosti zveřejňujeme na vývěskách v okolních obcích do 5 km, prostřednictvím letáků do schránek sousedům, a když uznáme za vhodné, tak i v regionálním reklamním tisku. Všechny tyto kanály stojí všeho všudy statisíce měsíčně. Jsou však naprosto NUTNÉ, abychom dostáli slibu našim klientům, že jejich nemovitost prodáme opravdu za maximální částku.
Chcete prodat nemovitost a nejste si jisti v kramflecích? Využijte možnost nezávazné konzultace s realitním specialistou. Stačí nám napsat a nechat si poradit. Zda prodáte sami nebo s pomocí, to už je na vás.