Zpracováváme odhady tržní ceny nemovitosti před jejím prodejem. Klienti, kteří se rozhodnou prodat nemovitost, tak získají přesnou představu o aktuální ceně své nemovitosti a můžou, tak zhodnotit reálnost jejich záměru. Dále také provádíme odhady pro dědické či rozvodové řízení. Odhad tržní ceny Vám zpracujeme Zdarma a bez závazků.
Z čeho vycházíme při odhadu tržní ceny?
Při stanovení tržní ceny vycházíme z vlastních dlouholetých zkušeností, perfektní znalosti lokality a interní databází skutečně prodaných nemovitostí. Dále pracujeme s cenovými mapami, které čerpají údaje o nabízených a realizovaných cenách z katastru nemovitostí.
Tržní cenu ovlivňuje mnoho faktorů
Při osobní návštěvě zhodnotíme celkový technický a právní stav, dispozici místností, lokalitu, občanskou vybavenost a dopravní dostupnost a mnoho dalších aspektů, které výrazně ovlivňují tržní cenu nemovitosti. Na základě všech získaných informací jsme schopni správně stanovit odhad tržní ceny vaší nemovitosti.
Získejte zdarma nezávazný odhad nemovitosti
Zašlete nám základní informace o vaší nemovitosti, připravíme vám zdarma odhad ceny nemovitosti.
Chyby při odhadu tržní ceny
Nastavit cenu, tak aby byla trhem akceptována není vůbec jednoduché. Podívejte se na čtyři nejčastější chyby při stanovování tržní ceny, abyste se jim mohli vyvarovat.
1.Porovnávání inzerátů na serverech
Každá nemovitost je svým způsobem unikátní ať už například technickým stavem, vybavením a příslušenstvím, dispozicí a lokalitou. Mnohé nabízené nemovitosti mají také od začátku špatně nastavenou cenu a jsou nabízeny již delší dobu. Pokud se tedy porovná pouze s nemovitostí, která je vašich očích podobná může toto mít za následek, že cena bude od počátku nastavena neadekvátně.
2.Nákladová metoda
Někteří prodávající si často spočítají celkovou investici (např. pořizovací cenu, rekonstrukci, náklady na údržbu, náklady na hypotéku atd.) doplní o citovou hodnotu a stanoví výslednou cenu. Potencionální kupce toto víceméně nezajímá.
3.Potřeby prodávajících
Chci prodat nemovitost a koupit srovnatelnou v jiné lokalitě, toto je jeden ze záměrů prodávajících. Každá nemovitost je svým způsobem specifická (stav, dispozice, pozemek, vybavení, lokalita atd. atd.). Jen v případě lokality se ceny nemovitostí mohou lišit i o desítky procent a to, i když se nacházejí v jednom okrese. Takže prodat nemovitost v neatraktivní lokalitě a za podobnou cenu koupit nemovitost ve vyhledávaném městě je prakticky nemožné. Věřte, že i takovéto přání někteří klienti mají.
4.Cenové mapy
Vycházet pouze s cenové mapy také nelze a to z důvodu, že cenové mapy vycházejí s průměru a lokality a nezohledňují kompletní aspekty, které mají výrazný vliv na výslednou cenu nemovitosti. Jedná se o jednoduchý odrazový můstek.
Pamatujte, že celý obchod musí dávat smysl a od počátku špatně nastavenou cenou se výrazně prodlužuje doba prodeje. Většinou je výsledkem to, že se tyto nemovitosti prodají za nižší cenu.