Stejně jako lidé dají na první dojem v případě seznamování, dělají si ihned obrázek také o nemovitostech. Pokud prodáváte byt či dům, rozhodně byste neměli opomenout, že potenciálnímu kupci často stačí jen pár desítek vteřin na to, aby měl jasno ve svých pocitech a zájmu o nemovitost. A právě proto se vyplatí předem věnovat čas patřičné přípravě nemovitosti k prodeji. Pokud ji vyšperkujete k dokonalosti, uděláte skvělý dojem na fotografiích v inzerátu, v případné videoprezentaci a samozřejmě také při osobní prohlídce.
Vciťte se do role člověka, který vidí váš byt poprvé v životě. Co chce vidět? Co od domu či bytu požaduje? Možná vás napadnou slova jako vzdušnost, vůně, čistota. Sami nebo s posilou se pusťte do rajonů a začněte následujícími činnostmi:
Možná vás to překvapí, ale měli byste interiér zbavit všech osobních věcí. Zatímco obdivujete sbírku plechovek od limonád nebo trpělivě už roky střádáte miniaturní keramické sošky, potenciální kupec tohle neocení. Ze všech místností dejte pryč rodinné poklady, sbírky, fotografie, zkrátka vše, co patří jen vám.
Rušivě působí také hygienické prostředky jako pasta na zuby na umyvadle nebo sprchový gel a šampon na vaně. Místo použitých ručníků do koupelny hezky poskládejte pěkné čisté osušky.
Usazeniny na sporáku nebo vodní kámen na sprše by určitě nezapůsobil kladně ani na vás. Stejně tak spáry mezi obklady okolo vany by neměly být zažloutlé nebo nedejbože s náznaky plísní. Když už se pustíte do generálního úklidu, tak pořádně! Dnes v drogeriích seženete spoustu přípravků, které vás usazenin dokonale zbaví. Upřímně, stojí za zvážení, jestli generální úklid nepřenechat specializované uklízecí firmě, které jsou v dnešní době snad v každém městě.
Prodáváte-li nemovitost, ke které patří sklep, půda nebo garáž, vezměte to od podlahy i v těchto prostorách. Ulehčete místnostem od dlouho skladovaných věcí, vymeťte pavučiny včetně pavouků a vytřete. Věřte nebo ne, i z půdy se dá udělat kouzelné místo, které zaujme na první pohled. A vyklizenou garáž ocení nejeden řidič, který už se těší na to, až jeho vůz také dostane novou střechu nad hlavou.
Tato část článku vás přesvědčí o tom, že se do přípravy nemovitosti před prodejem vyplatí investovat dostatek času a vrhnout se na to s předstihem. Na první pohled navýší prodejní cenu vymalovaný byt, z jehož zdí nevyčnívají háčky nebo hřebíčky a veškeré dírky jsou v nich zasádrované. Plusem jsou i plastová okna a kvalitní podlaha.
Až budete mít hotový interiér, prohlédněte si dům zvenčí. Nebylo by dobré opravit a natřít okapy? Nebo snad doplnit chybějící tašky na střeše?
Pozitivně působí také posekaný trávník a upravená zahrada. Ať tedy prodáváte nemovitost jakkoli dlouho, věnujte péči o zahradu svůj čas, dokud neprodáte. Tento bod údržby považujte u prodeje rodinného domu téměř za nutnost.
Věděli jste, že na emoce potenciálního kupujícího působí i možnost posezení na zahradě? Je to tak. Pokud na krásné zahradě vytvoříte příjemný koutek s houpací sítí nebo třeba s altánem a křesílky, snadno tak vyvoláte pocit příjemného odpočinku po náročném dni v práci. A to chce prostě každý!
Homestaging je skvělým východiskem pro ty, kteří nemají na dekorování a úpravu prodávané nemovitosti čas nebo vlohy, nebo zkrátka pro ty, kteří rádi přenechají kus práce větším odborníkům.
Homestaging je poměrně nový obor, který ale zažívá v realitách boom. Hlavním cílem homestagingu je vytvořit z prodávané nemovitosti místo, které zaujme na první dobrou, vyvolá příjemné pocity a splňuje vše, co by mohl kupec chtít. Pokud se pustíte do spolupráce s designérem, připravte se na to, že možná budete ve své nemovitosti:
Výsledkem homestagingu bývá byt, který zaujme na realitním trhu, což zvýší jeho konkurenceschopnost a šanci na rychlý prodej za příznivou cenu pro prodávajícího.
Uvědomte si, že byt, případně dům neprodáváte jen materiálně, ale i pocitově. Musí působit na emoce, lahodit oku. Když už jste se s přípravou nemovitosti tolik zabývali a vypiplali interiér i exteriér k dokonalosti, bude to chtít kvalitní fotografie. Na těch opravdu záleží. To ony jsou tím prvním článkem vašeho úspěšného prodeje. Aby byl jejich výsledný efekt dokonalý, nebojte se pozvat někoho, kdo opravdu umí fotit a zachytí krásu domova, který už možná teď čeká na někoho nového.
Pokud chcete, aby váš inzerát na realitním serveru vynikl a zaujal mimo jiné na základě fotografií, vsaďte na spolupráci s odborníky. Díky kvalitním fotografiím můžete nemovitost prodat rychleji a za výhodnější cenu.